linkbuilding bureau
Wat is Link Building? Als je een visuele leerling bent, kan het nuttig zijn om het internet af te beelden als één grote kaart. Elke pagina op het internet is een stad of gemeente. Sommige zijn klein en landelijk, andere zoemen stedelijke epicentra met miljoenen inwoners en bezoekers. Links zijn de straten tussen deze pagina’s. Hoe meer links er zijn naar een bepaalde pagina, hoe meer mogelijkheden er zijn voor mensen om te bezoeken. En als deze links van belangrijke pagina’s komen – dus van andere grote steden – zullen de verantwoordelijke autoriteiten (Google, Bing, Yahoo) eerder geneigd zijn om mensen aan te moedigen om een bezoek te brengen.
Zoekmachines zoals Google hebben eigen algoritmes die ze gebruiken om websites te crawlen, nieuwe webpagina’s te ontdekken en te bepalen welke pagina’s het hoogst moeten worden gerangschikt in hun resultaten (en voor welke zoektermen en onderwerpen). Zoekmachines gebruiken verschillende metrieken om pagina’s te rangschikken – inclusief de inhoud van de pagina. Maar ze zien ook graag veel hoogwaardige links van externe websites die naar de pagina verwijzen. In het licht hiervan gebruiken advocatenkantoren linkbuilding strategieën om magnetische verkeerspatronen te creëren die zoekmachines tevreden stellen en prospects binnenhalen.
Het concept van een link building service is gebaseerd op het idee dat de juiste links voor meer zichtbaarheid, verkeer en leads kunnen zorgen. Formeel gezien is het het proces van het verwerven van hyperlinks van andere websites, blogs en webpagina’s die teruggaan naar pagina’s op uw website. Maar het is niet zo eenvoudig als het plakken van een aantal links op het web. Er is een wetenschap om links te bouwen en alleen de bedrijven die deze wetten van de natuur volgen zullen succesvol zijn.
Werk met een proffesioneel linkbuilding bureau
U heeft waarschijnlijk niet veel extra tijd in de dag om u te concentreren op het schrijven van inhoud, het identificeren van linkmogelijkheden, het contacteren van webmasters en het uitbouwen van een link-strategie. U bent immers een advocaat – geen expert in digitale marketing.
In plaats van te proberen een robuuste linkbuilding strategie te ontwikkelen die aansluit bij de voortdurend evoluerende best practices en richtlijnen van Google, kunt u overwegen om samen te werken met een linkbuilding specialist die white hat technieken gebruikt om advocatenkantoren te helpen hun online aanwezigheid en domeinbevoegdheden te verbeteren. Tijd is geld en u kunt uw agenda beter vullen met factureerbare uren.
Werkt Linkbuilding nog steeds?
Een Moz-studie geeft aan: Er is nog steeds een correlatie met zowel de kwaliteit als de kwantiteit van de links die naar uw website en uw zoekpositie worden gebouwd.
Als het gaat om digitale marketing, heeft uw advocatenkantoor veel mogelijkheden. Er is SEO, sociale media, content marketing, PPC-reclame, en tientallen andere gespecialiseerde strategieën die u kunt gebruiken om vooruit te komen. Maar als u op zoek bent naar een organische techniek die elementen van SEO, content, reclame en merkbekendheid combineert, kijk dan niet verder dan linkbuilding voor uw SEO en ga naar een linkbuilding bureau.
Ondanks wat sommigen u kunnen vertellen, is linkbuilding voor advocatenkantoren springlevend in 2019 – met name voor advocatenkantoren die zowel bereik als engagement vereisen. Slechts een paar jaar geleden ging een van Google’s Search Quality Senior Strategists het record halen door te zeggen dat de top drie van de ranking factoren in Google’s algoritme de inhoud, links en RankBrain zijn (hoewel niet noodzakelijk in die volgorde). En met niets om aan te geven dat er iets is veranderd, blijven we werken onder de aanname dat links van cruciaal belang zijn in de SEO-ranglijst en de online zichtbaarheid.
Wat maakt een Backlink waardevol?
Linkbuilding werkt nog steeds voor welke website – maar met één voorbehoud: je moet je aan de regels houden. Net zoals Google de waarde in backlinks aangeeft, hebben ze veel moeite gedaan om het verschil tussen hoogwaardige links en links van lage kwaliteit te verklaren.
Links van lage kwaliteit hebben niet alleen geen waarde – ze kunnen zelfs de website van uw bedrijf kwetsen en de SEO-ranglijst beschadigen. Slechte backlinks komen uit niet-gerelateerde en onbetrouwbare bronnen. (Dit omvat websites die zijn gestraft door Google of die geen verband houden met de niche van uw advocatenkantoor). Ze kunnen ook spammy anchor-tekst bevatten en overdreven geoptimaliseerde zoekwoorden.
Hoogwaardige backlinks van een linkbuilding bureau daarentegen komen uit gezaghebbende bronnen die relevant zijn voor uw website en uw advocatenkantoor. De backlinks zijn natuurlijk geïntegreerd in de tekst en bieden een tastbare waarde voor de lezer.
Zolang u zich richt op hoogwaardige backlinks, kan uw advocatenkantoor veel winnen bij het investeren in een linkbuilding strategie. In feite is het waarschijnlijk de meest duurzame investering die u kunt doen (consequent terugverdienen van PPC-reclame en andere veelgebruikte strategieën).
Black Hat vs. White Hat Link Building
Nog maar 10 of 15 jaar geleden zag linkbuilding er heel anders uit dan nu. Wat ooit werd gezien als het wilde westen van digitale marketing, is nu een praktijk met veel regels, eisen en nieuwe best practices.
Om ervoor te zorgen dat uw linkbuilding in uw voordeel gebruikt, moet u het verschil begrijpen tussen linkbuilding met een zwarte hoed en met een witte hoed.
Black Hat Link Building: Agressief is het beste woord dat u kunt gebruiken bij het karakteriseren van black hat linkbuilding. Technieken omvatten trefwoordvulling, het verbergen van tekst, spam-inhoud, het gebruik van linkboerderijen, geplagieerde inhoud, parasiethosting, verhulling en andere slonzige methoden van zakendoen. Black hat linkbuilding is ontworpen om een snel rendement te genereren, maar komt over het algemeen terug om een bedrijf meer te bijten op de lange termijn. (Google is in toenemende mate hard aan het werk met technieken voor zwarte hoeden en bestraft advocatenkantoren die deze technieken gebruiken).
White Hat Link Building: Als black hat linkbuilding agressief is, is white hat linkbuilding berekend en duurzaam. Het maakt gebruik van technieken die binnen de richtlijnen van Google vallen en voert link-strategieën uit die zowel de zoekmachines als de menselijke lezers tevreden stellen. Het kan maanden duren voordat white hat linkbuilding strategieën volledig zijn gematerialiseerd, maar een gedisciplineerde aanpak creëert uiteindelijk een solide basis waarop jarenlang kan worden voortgebouwd.
Er is ook een middenweg die door de industrie wordt aangeduid als grey hat linkbuilding. Maar, voor het grootste deel, zijn grijze hoed strategieën simpelweg technieken die Google nog moet kraken – achterpoortjes en snelkoppelingen die vaak niet veel tastbare waarde hebben om mee te beginnen. Dus als u nadenkt over het uitwerken van een linkbuilding strategie voor uw advocatenkantoor, moeten white hat technieken uw enige focus zijn.
Belangrijkste principes van White Hat Link Building voor advocatenkantoren
Het primaire doel van white hat linkbuilding voor advocatenkantoren is het beveiligen van backlinks naar uw site vanuit de domeinen van hoge overheden. Maar wat betekent autoriteit in deze context? Er zijn twee metrieken die mensen in de industrie gebruiken om de autoriteit van een website te meten:
Moz’s Domain Authority. De Moz Domain Authority (DA) rating werkt op een schaal van 0 – 100. Hoe hoger de rating, hoe meer autoriteit de site heeft. De DA wordt berekend aan de hand van een eigen formule die prioriteit geeft aan factoren zoals het totaal aan links en het koppelen van hoofddomeinen.
Ahrefs’ Domain Rating. Ahrefs’ Domain Rating (DR) opereert ook op een schaal van 0-100 en berekent de sterkte van het totale backlinkprofiel van een doelwebsite.
Hoe meer je in staat bent om backlinks te beveiligen van high-authority domeinen, hoe zichtbaarder en gezaghebbender je eigen webpagina’s zullen worden. En omdat de meeste concurrenten van uw advocatenkantoor niet de tijd nemen om high-authority URL’s op te sporen, zullen deze links u een beslissend voordeel geven.
Tips voor het bouwen van links voor advocaten
Nu je de basisprincipes van linkbuilding voor advocaten begrijpt, laten we ons ingraven in het spreekwoordelijke vlees en de aardappelen – het hoe van linkbuilding. Hier zijn een paar tips en best practices die we het meest effectief en duurzaam hebben gevonden:
1. 1. Investeer in kwaliteitscontent
Voordat u zich kunt verdiepen in het eigenlijke proces van het genereren van externe links die naar uw website verwijzen, heeft u iets nodig om naar deze links te verwijzen. Linkbuilding begint met het creëren van kwaliteitscontent die magnetisch, nuttig en links waardig is.
linkbuilding bureau content – zoals het bekend is – is niet egoïstisch. Het moet waarde hebben voor de lezer. Met andere woorden, een persbericht waarin een prijs wordt aangekondigd die uw advocatenkantoor onlangs heeft gewonnen, zal niet veel goeds voor u doen. Maar een 3.000 woorden tellende blogpost die mensen helpt te begrijpen hoe ze een auto-ongelukschadeclaim kunnen maximaliseren, zal dat wel doen.
Om de inhoud linkworthy te zijn, moet het of zeer relevant en nieuwswaardig zijn, of altijd groen. Voorbeelden van zeer relevante en nieuwswaardige stukken van de inhoud zou zijn deze blogberichten van een immigratie advocaat op een aantal van de recente acties van president Donald Trump. Een voorbeeld van een evergreen stuk van de inhoud zou deze infographic over de voordelen van het inhuren van een letselschade advocaat. Beide soorten kunnen waardevol zijn.
2. 2. Knock-out the Basics
Voordat u uw aandacht richt op websites en links met een hogere domeinautoriteit, moet u even de tijd nemen om het laaghangende fruit uit te schakelen. Gratis juridische adreslijsten leveren geen tonnen aan waarde op, maar u wilt zeker uw bedrijf gekoppeld hebben aan zoveel mogelijk mensen. Dit zijn onder andere websites als linkbuilding bureau Justia.com, FindLaw.com, Avvo.com, Thumbtack.com, linkbuilding bureau Yelp.com en linkbuilding bureau HG.org.com.
Gebruik de gastenposting (met discretie)
Het kan een uitdaging zijn om andere bloggers en webmasters terug te laten linken naar uw site – vooral wanneer u net begint en uw URL’s niet gemakkelijk kunnen worden ontdekt. Een manier om dit te omzeilen is het aanbieden van gratis content in ruil voor een of twee links naar uw website.
Gastblogging is een strategie waarmee advocaten inhoud kunnen publiceren op een andere website – meestal een industrieblog of een onafhankelijke website die juridische onderwerpen behandelt – en een deel van hun eigen inhoud kunnen gebruiken via backlinks. Hoewel het niet zo effectief is als het ooit was – Google houdt er niet van om advocaten te zien misbruik maken van deze praktijk – het is nog steeds zeer productief wanneer het wordt gebruikt met discretie.
De sleutel tot het effectief plaatsen van gasten is om alleen inhoud te publiceren op gerenommeerde websites. Probeer bovendien gebruik te maken van connecties die je al hebt en neem links op natuurlijke wijze op in de inhoud (niet in de byline of voettekst). Vermijd het gebruik van overdreven geoptimaliseerde ankertekst en diversifieer uw inhoud van site naar site, tips van ons linkbuilding bureau.
4. 4. Doe iets opmerkelijks
Na verloop van tijd zal een gestage toewijding aan het creëren van kwaliteitscontent u een arsenaal aan nuttige content opleveren waar andere websites naar terug kunnen linken. Maar hier zijn dingen die u kunt doen om uw inspanningen te starten en wat snellere, maar duurzame resultaten te genereren.
Om op te vallen moet u iets opmerkelijks doen. De laatste tijd hebben veel advocaten gebruik gemaakt van onderwijsbeurzen. Met deze tactiek lanceert een advocatenkantoor een studiebeursprogramma waarbij geldprijzen worden ontwikkeld voor studenten. Deze beurzen worden vervolgens op de markt gebracht aan onderwijsorganisaties die waardevolle .edu-domeinen hebben. Om studenten te helpen – dat wil zeggen hun primaire doelgroep – verwijzen deze websites terug naar de beurzenprogramma’s en voeden ze gezaghebbende achtergrondlinks naar de website van het advocatenkantoor in het proces.
Het is duidelijk dat een dergelijke tactiek een aanzienlijke financiële investering vereist, maar gezaghebbende backlinks zijn waardevol in hun eigen rechten. Het draait allemaal om het afwegen van de SEO kosten en baten voor uw rechtspraktijk.
5. 5. Een bron van inkomsten worden
Als je geen tijd hebt om inhoud te schrijven, is een van de beste dingen die je kunt doen een bron voor iemand die dat wel doet. Alleen al het ter beschikking stellen van jezelf kan aanzienlijke voordelen opleveren in termen van backlinks en online zichtbaarheid.
Word een rechtensite waar andere sites naar willen linken omdat je gerenommeerde content hebt om naar te verwijzen voor je specifieke juridische niche.
Een optie is om lid te worden van het linkbuilding bureau -netwerk, wat staat voor “Help een Reporter Out”. Deze website verbindt verslaggevers en journalisten met mensen die leads en verhalen hebben. Advocaten kunnen er gebruik van maken om zich beschikbaar te stellen aan mensen die hongerig zijn naar inhoudelijke ideeën.
Mogelijk kunt u ook gebruik maken van uw educatieve achtergrond. Uw rechtenfaculteit of bacheloruniversiteit heeft waarschijnlijk websites, blogs en online tijdschriften die inhoud nodig hebben. Bied aan om een interview of bron voor hen aan te bieden in ruil voor een link terug naar uw website.
Deze kleine tactieken tellen in de loop van de tijd op en zullen de autoriteit en de waardering van uw website verbeteren.
6. 6. Interviews en Podcasts
Als advocaat bevindt u zich in een unieke positie waar mensen willen horen wat u te zeggen heeft. Je bent opgeleid en ervaren in een vakgebied waar de meeste mensen niet veel van weten. Gebruik dit in uw voordeel en stel u open voor mensen die u willen interviewen.
Hoewel je moet overwegen om HARO te gebruiken om contact te leggen met journalisten, kan het je ook behoeden om connecties te smeden met podcasters. Door een interview met een bekende podcaster af te sluiten, kun je de zichtbaarheid vergroten, backlinks aantrekken (via podcastpromotie) en je linkprofiel diversifiëren.
7. 7. Verbindingen met het linkbuilding bureau
Wist u dat .edu-domeinen tot de meest waardevolle referentiedomeinen op het internet behoren? Ze worden beschouwd als zeer gezaghebbend en kunnen een belangrijke impuls geven aan uw zichtbaarheid en rankings. En als linkbuilding bureau heeft u een uniek voordeel omdat u reeds bestaande relaties met hogescholen en universiteiten heeft.
Overweeg het bereiken van uw bachelor-universiteit of rechtenfaculteit en kijk of ze bereid zijn om een interview met u te voeren of om u in een van hun online publicaties op te nemen. Beter nog, kijk of je een column op een van hun blogs kunt beveiligen!
8. 8. Nieuwswaardige gebeurtenissen
Om backlinks voor uw website te genereren, plaatst u zich in de schoenen van andere bloggers, journalisten en redacteuren die backlinks in hun content opnemen. Waarom zouden ze naar u terug willen linken?
Een manier om waardevolle links te beveiligen is om iets nieuwswaardigs te doen. Door het sponsoren van een studiebeurs voor kansarme rechtenstudenten of vrijwilligerswerk in uw gemeenschap, nodigt u anderen uit om terug te linken naar uw advocatenkantoor. Beschouw dit als een achterstallige hack!
Alarmsystemen prijzen gezocht? Onderhoudscontracten, verplichtingen, meldkamer, bekabelde en draadloze alarmsystemen. Kies zo het juiste alarmsysteem!