Marketingbureau

Marketingbureau is een term die meer en meer belangrijker begint te worden, vooral bij bedrijven die online iets willen betekenen. Wanneer je beslist om een Marketingbureau in te huren is het belangrijk om de juiste keuze te maken.  Een Marketingbureau is elk bedrijf dat een bedrijf helpt bij het creëren, implementeren en ondersteunen van marketingstrategieën. Deze gespecialiseerde bedrijven zijn externe aannemers die bedrijven van elke omvang en in elke bedrijfstak kunnen inhuren om hun marketinginspanningen te verbeteren.

Als uw bedrijf hulp nodig heeft bij het creëren van een effectief marketingplan, kunt u profiteren van het werken met een marketingbedrijf.

Wat doet een Marketingbureau?

Een Marketingbureau helpt hun klanten bij het creëren en implementeren van succesvolle marketingstrategieën. Dit begint vaak met marketingonderzoek om te begrijpen wat wel en niet werkt in het huidige marketingplan, gevolgd door demografisch onderzoek om een volledig ideaal klantprofiel te creëren.

Als het eenmaal een duidelijk beeld heeft van wie u verkoopt en wat u al heeft geprobeerd te doen om hen te bereiken, helpt een marketingbedrijf u bij het ontwikkelen van een algemene marketingstrategie, het creëren en implementeren van een plan voor specifieke marketingcampagnes, en het analyseren van het succes van die campagnes.

U kunt ook marketingbedrijven inhuren voor specifieke diensten, zoals telemarketing of marktonderzoek. U kunt hun diensten behouden voor een specifiek project of ze inhuren op een retainerbasis om u gedurende een bepaalde periode bij te staan. U kunt ook individuele consultants of freelancers met specialistische marketingvaardigheden inhuren om projecten te plannen en te beheren.

Het doel van het werken met een marketingbedrijf is het omzetten van uw doelgroep in klanten, het behouden van uw huidige klantenbestand, het verbeteren van de verkoop en omzet en het laten groeien van uw bedrijf en merk.

Verschillende soorten marketingbedrijven

Er zijn verschillende soorten marketingbedrijven, en elke soort is gespecialiseerd in verschillende marketingstrategieën, klantdemografieën, industrieën en bedrijfsgroottes.

Marketingconsultancy: Marketingadviesbureaus controleren uw marketingplan en bieden suggesties aan. Adviesbureaus zijn meestal niet direct betrokken bij de uitvoering van een marketingplan. In plaats daarvan doen ze een diepgaande analyse van het plan en presenteren ze nieuwe strategieën die u kunt implementeren, zoals het lanceren van een nieuw product of het vastleggen van een nieuwe potentiële markt.

Marketingbureau Directe marketing: Direct marketing bedrijven helpen u bij het plannen en beheren van direct mail campagnes. Vaak voorzien ze u van mailinglijsten die aansluiten bij uw doelgroep en ontwerpen en schrijven ze direct mail-items. Directmarketingbedrijven zorgen ook voor de mailing out-items in uw naam en het meten van de respons van de consument op de campagne.

Marketingbureau Telemarketing: Telemarketingbedrijven leveren telefonische marketingdiensten door op te treden als callcenter voor uw bedrijf. Veel van deze bedrijven schakelen over van vaste telefoongesprekken naar smartphone-gesprekken of sms’jes. Digitale marketing: Digitale marketingbedrijven helpen u gebruik te maken van internet, e-mail of sociale media in uw marketingmix. Deze bedrijven adviseren u over manieren om sociale media te gebruiken, verbeteren de zoekmachineoptimalisatie van uw website, lanceren e-commercediensten en implementeren e-mailmarketingstrategieën om effectiever met klanten en leads te communiceren.

Marketingcommunicatie: Marketingcommunicatie-experts helpen u met communicatiemateriaal zoals brochures, productgidsen, nieuwsbrieven en klantenmagazines. Ze bieden schrijf-, ontwerp- en productiediensten aan, evenals een strategie voor het bereiken van uw doelgroep voor aankomende evenementen of nieuwe productlanceringen.
Zeven vragen die u moet stellen voordat u een marketingbedrijf inhuurt

Het kiezen van het juiste marketingbedrijf hangt af van verschillende factoren, waaronder uw branche, doelgroep, omvang, doelen en budget.

Als u voor het eerst een Marketingbureau inhuurt, leer dan eerst met wie u gaat samenwerken en wat u kunt verwachten voordat u een beslissing neemt door strategische vragen te stellen.

Met wat voor soort bedrijven of industrieën heeft u al eerder samengewerkt? U wilt werken met een bedrijf dat uw branche begrijpt en al inzicht heeft in wat werkt om klanten in die ruimte te bereiken. U wilt ook controleren of ze al eerder met bedrijven van uw omvang hebben gewerkt. Het op de markt brengen van een nieuw alarmsysteem bijvoorbeeld is heel anders dan het op de markt brengen van een Online Marketing bureau, en die verschillen zullen worden weerspiegeld in zowel de strategieën als het budget.

Bent u gespecialiseerd in het bereiken van een specifiek publiek? Inzicht in uw doelgroep is de sleutel tot het creëren van succesvolle promoties. Als een marketingbedrijf niet bekend is met het gedrag en de waarden van uw publiek, zal het minder vaak gebruik maken van marketingstrategieën die succesvol zullen zijn bij het bereiken en overtuigen van de consumenten die u wilt converteren in klanten.

Welke specifieke planning moeten we aan onze kant afmaken voordat u met uw werk kunt beginnen? Het bedrijf dat u inhuurt kan het nodig hebben dat u een verscheidenheid aan concrete informatie verstrekt, zoals voorraadanalyses of bepaalde marktonderzoeken, voordat ze met hun werk kunnen beginnen. Hoe wordt er met de samenwerking en communicatie met de klant omgegaan? Wanneer u met een extern Marketingbureau of consultant werkt, hebt u iemand nodig die u gemakkelijk kunt bereiken en die kan communiceren.